"Medytacja" czyli trening uważności, skierowanie uwagi do wewnątrz, do siebie, pozwala na wyciszenie umysłu, uspokaja, obniża poziom lęku, niepokoju. Buduje spokojne, harmonijne życie, pozwala na zyskanie dystansu do siebie i otaczającego nas świata.

Dzisiaj przedstawię Ci technikę prostej medytacji dla początkujących, która świetnie nadaje się zarówno jako praktyka medytacji porannej jak i wieczorna.

Jak medytować ? Medytacja poranna

Zanim usiądziesz do medytacji zadbaj o przestrzeń wokół siebie. Zapal kadzidełka zapachowe, umieść je w pięknej podstawce na kadzidła. Oczyść energię za pomocą Palo Santo. Skorzystaj z poduszki do medytacji, zdecydowanie poprawi komfort całej praktyki. Zadbaj o ciszę, spokój i czas dla siebie.

Przyjmij wygodną pozycję ( sukasana), wyprostuj kręgosłup lekko pochyl brodę w kierunku mostka. Ręce swobodnie spoczywają na udach. Zamknij oczy, pozostań w bezruchu.

  • wykonaj swobodny wdech i wydech
  • przenieś uwagę do wewnątrz, zauważ swoje ciało, skoncentruj się na okolicy serca
  • skoncentruj się na uczuciach miłości, życzliwości i troski, poczuj je dokładnie w okolicy serca
  • skieruj uwagę na siebie daj się ogarnąć uczuciu miłości i troski o siebie powtórz kilka razy w myślach słowa:"Bądź zawsze szczęśliwa/-y spokojna/-y i zdrowa/-y"
  • następnie przenieś uwagę na osobę Ci bliską, którą kochasz, wyobraź ją sobie i poczuj czystą miłość, troskę oraz wdzięczność. SKieruj do tej osoby następujące słowa: "Bądź zawsze szczęśliwa/-y spokojna/-y i zdrowa/-y"
  • przenieś uwagę na osobę neutralną z którą nie wiążą Cię emocje ( sąsiada, pracownika, Panią w sklepie). Wyślij do niej te same słowa, poczuj życzliwość i troskę w stosunku do tej osoby
  • skieruj uwagę na osobę z którą pozostajesz w konflikcie, która być może wyrządziła Ci krzywdę.Pomysł o niej i powtarzaj te same zwroty""Bądź zawsze szczęśliwa/-y spokojna/-y i zdrowa/-y". Spróbuj poczuć troskę i życzliwość .
  • pomyśl o wszystkich istotach zamieszkujących ziemię, poczuj miłość troskę i akceptację emanującą z Twojego serca. Powtórz zwrot "Aby wszystkie żywe istoty zamieszkujące tą planetę pozostały zawsze szczęśliwe, spokojne i zdrowe"
  • ponownie przenieś uwagę do własnego ciała poczuj energię miłości, pozostań z nią na kilka chwil
  • poczuj swoje ciało, porusz palcami u rąk i stóp, otwórz oczy

Idź przez dzisiejszy dzień i każdy następny z miłością, troską i zrozumieniem.


Namaste