Dzisiaj przedstawię Ci bardzo prostą technikę "pranajamy" - "Oddech chłodzący" , która ma wiele różnych profitów zdrowotnych, które powinnaś/-eś doświadczyć na własnym ciele. 

Korzyści pranajamy - Oddechu Chłodzącego ( Sheetali Pranayama )

  • uspokaja umysł
  • obniża temperaturę ciała
  • wspomaga trawienie
  • łagodzi stres i niepokój

Jak wykonać Oddech Chłodzący - Praktyka Pranajamy

Usiądź w pozycji wygodnej ( siad skrzyżny ) z wyprostowanym kręgosłupem. Ręce swobodnie spoczywają na udach.

  • weź kilka głęboki wdechów i wydechów, rozluźnij się.
  • zwiń język w rulon ( brzegi języka skieruj do góry i do środka, jakbyś chciała /-ał naśladować kształt trąbki.
  • uformuj usta w kształt litery "O".
  • powietrze wdychaj przez okrągłe usta i tunel stworzony przez język ( naśladuj picie przez słomkę ), zatrzymaj oddech na szczycie na kilka chwil, zamknij usta i wykonaj wydech przez nos.
  • powtórz ćwiczenie minimum 10 raz
  • po zakończonym cyklu powróć do normalnego oddechu, skieruj uwagę do wewnątrz i zwróć uwagę na doznania płynące z ciała.

Przeciwskazania do pranajamy:

  • niskie ciśnienie tętnicze
  • zaostrzona astma oddechowa
  • infekcja ( katar, kaszel, zapalenie płuc, oskrzeli )

Mam nadzieję, że z chęcią skorzystasz z opisanej praktyki. Bardzo polecam Ci jednak zanim przystąpisz do pranajamy stworzenie przyjemnego otoczenia. Zapal kadzidełka zapachowe , możesz też zapalić świecę zapachową. Najlepiej zaopatrz się w poduszkę do medytacji, która zapewni Ci odpowiedni komfort i wygodę podczas całej praktyki.

Życzę Ci powodzenia i wielu korzyści zdrowotnych z zastosowanej techniki kontrolowanego oddechu.

Zapraszam do zapoznania się z naszym Ebookiem do praktyki pranajamy, gdzie są dokładnie opisane techniki wykonywania.


Namaste